De weken vliegen voorbij - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasper Lamers - WaarBenJij.nu De weken vliegen voorbij - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasper Lamers - WaarBenJij.nu

De weken vliegen voorbij

Door: Jasper Lamers

Blijf op de hoogte en volg Jasper

27 Januari 2014 | Australië, Sydney

Ik zal minder bloggen omdat ik ook minder onderneem sinds mijn stage is begonnen en ik jullie de details van mijn stage bespaar. Hier even een overzicht voor de afgelopen weken:

Week 3 (13-17 januari 2014)
Op het werk ben ik vooral bezig geweest met de start van het projectplan dat op het einde van week 5 ingeleverd moet worden. Verder zijn de eerste mallen met de 3D printer geprint en kan ik binnenkort het lab op. Op vrijdag is er afgesproken dat we zondag weer met z'n drieën op pad gaan. Het plan is om de Coastal walk te lopen (deze heb ik al een keer van Coogee Beach naar Bondi gelopen (zie het eerste verslag), maar nu beginnen we in Bondi). Mijn vrijdag heb ik dansend beëindigd op de muziek in Paradiso.

Omdat Wilco het al de hele week over North Head had ben ik daar ook eens een kijkje gaan nemen ("even" bleek uiteindelijk 9 uur en 30 kilometer lopen verder). North Head is de noordelijke kant van de ingang van de baai van Sydney en ligt tegenover South Head, wat ik na de uitleg van North Head waarschijnlijk niet meer hoef uit te leggen. Onderweg waren er veel uitkijkpunten die 270 graden uitzicht over de oceaan boden. Ondanks dat je theoretisch gezien niet verder kan kijken dan in Scheveningen (hooguit iets verder omdat je hier bovenop een klif staat) lijkt de oceaan toch veel groter. Eenmaal aangekomen bij North Head was ik verrast door het uitzicht, zeker een van de mooiste dingen die ik in mijn leven gezien heb. Dit punt biedt uitzicht over de volledige baai van Sydney, de kustlijn van South Head en de skyline. Op de terugweg kreeg ik nog een voorstelling van Stef Stuntpiloot die allemaal loopings etc. maakte. Eenmaal terug bij The Opera House (hier vertrekt de ferry vandaan), nog een rondje botanische tuinen gedaan welke gevolgd werd door een rondje Hyde Park. Omdat de schemering inviel heb ik kunnen aanschouwen dat honderden vleerhonden de stad binnentrokken. (Sydney heeft kolonies van 20.000 vleerhonden, dus ik overdrijf niet). Zondag zoals al eerder vermeld een rondje stranden gedaan. We hebben een aantal dolfijnen gezien (credits for Mary) en het diverse leven tussen de rotsen aanschouwd.

Week 4:
Deze week weer veel gewerkt aan mijn projectplan, welke nu bijna klaar is. Daarnaast nog een praktische introductie van Wilco gehad over de belangrijkste techniek van mijn onderzoek. Donderdagavond nog even uitgegaan met de 3e Nederlandse collega en zijn vrienden.

Deze keer heb ik een langer weekend omdat het zondag 26 januari Australia Day is en iedereen maandag vrij is om uit te brakken. Zaterdag hebben we (Wilco, Mary en ik) een stukje door de mangrovebossen van het Lane Cave National Park gelopen. Zondag Australia Day meegemaakt in de stad. Dit betekent dat er overal wat te doen is en alle straten overvol zijn. Er waren een paar goede poppodia, veel straatmuzikanten en een grote klassieke autoshow. Ook bleek het een dag te zijn waar alles werd gedegradeerd tot klimrek, daarom zaten de zeldzame bomen in de Royal Botanic Gardens vol met kinderen en hadden sommige, blijkbaar goed verzekerde, ouders hun kinderen op de motorkap van een Ford uit 1924 gezet voor een leuke foto. Australia Day is ook een dag om jezelf te verkleden als nationaal symbool. Zo zag ik 2 enthousiastelingen die een kangoeroepak aan hadden getrokken en daar door de springveren in de poten megahoog mee sprongen.
Maandag ben ik met de trein naar de Blue Mountains gegaan om nogmaals te hiken. De treinreis was 70 kilometer en kostte 8,60 dollar (5,70 Euro) voor een enkeltje, dat zijn betere prijzen. Ik ben hier nog enorm geschrokken van een slang van 2 meter die ik in eerste instantie had aangezien voor een tak. Toch raar als zo'n tak ineens begint te bewegen als je er net overheen stapt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 09 Okt. 2013
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 5466

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 05 Augustus 2014

Afstuderen

Landen bezocht: