Eerste stageweek (een hele orginele titel..) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasper Lamers - WaarBenJij.nu Eerste stageweek (een hele orginele titel..) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasper Lamers - WaarBenJij.nu

Eerste stageweek (een hele orginele titel..)

Door: Jasper Lamers

Blijf op de hoogte en volg Jasper

12 Januari 2014 | Australië, Sydney

Zoals de titel al zegt heb ik mijn eerste stageweek achter de rug. Het bedrijf waar ik de aanstaande 7 maanden mag vertoeven is echt top. Iedereen is heel relaxed en dat zorgt er dan ook voor dat de sfeer heel goed is. Ik heb deze week mijn lab intro gehad en verder heb ik veel gelezen over het theoretische aspect van een inhaler. Nooit geweten dat er achter zo'n simpel apparaat zoveel theorie schuil gaat. Vooral het Montréalprotocol (het inperken van het gebruik van CFK's) heeft nogal wat veranderingen teweeg gebracht. Ook heb ik Wilco, een student van Avans die mij wijze raad gaf omtrent de regelingen in Australië, ontmoet.

Van collega's kreeg ik het advies om naar het Sydney Festival te gaan. Dit festival is deze week begonnen en eindigt op Australia day (de nationale feestdag waarbij het begin van de Europese kolonisatie gevierd wordt). Hier ben ik vrijdag dan ook even gaan kijken. De muziek was goed, maar iedereen zat, waardoor een gesprek beginnen bemoeilijkt werd. Verder kunnen de Aussies nog wat leren van de Nederlandse logistiek, want de rijen voor een pilsje waren behoorlijk lang.

Zaterdag ben ik, op advies van Wilco, naar het observatorium gegaan om het uitzicht te bewonderen. Vervolgens heb ik over de Harbour Bridge gelopen. Vanaf hier is het uitzicht over de baai grandioos. s 'Avonds komen de straatmuzikanten, vuurjongleurs, breakdancers, possums en de gigantische vleerhonden uit hun donkere holen en begint de stad pas echt te leven. Vandaar dat ik mijn zaterdagavond een rondje door de wijk waar ik woon, hier is de gemoedelijkheid het meest geconcentreerd is, heb gelopen.

Zondag een dagje met de andere twee Nederlanders van de afdeling doorgebracht (Wilco en Mary). Het rondje dat we gelopen hebben komt overeen met mijn rondje van zaterdag, maar deze blijft volgens mij altijd mooi. In het observatorium hebben we, in tegenstelling tot zaterdag, wel met een telescoop naar de zon gekeken. De zonnevlammen waren, evenals de weinige zonnevlekken, goed te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 09 Okt. 2013
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 5471

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 05 Augustus 2014

Afstuderen

Landen bezocht: