- Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasper Lamers - WaarBenJij.nu - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jasper Lamers - WaarBenJij.nu

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg Jasper

27 Februari 2014 | Australië, Sydney

Zo ik denk dat het weer tijd is voor een blogje. De zaterdag na mijn vorige blog ben ik weer naar de Blue Mountains gegaan (weer een slang gezien). Zondag heb ik 35 km gelopen naar Manly Beach. Deze wandeling liep door verschillende parken en helemaal langs de baai. Helaas had ik de dag erna last van shin splints. Dat betekende dus rust houden.. Het weekend erna naar de Sydney tower gegaan om het uitzicht over de stad op 250 meter hoogte te bewonderen. Zondag met Mary en Wilco naar het Sydney Aquarium gegaan waar we het vogelbekdier, diverse haaien, zeekoeien en nog veel meer hebben gezien. De zaterdag daarop heb ik na lang twijfelen toch een fiets gekocht. Ik twijfelde vooral vanwege de veiligheid, maar achteraf was dat helemaal niet nodig. Zondag mocht ik werken, lang leve de 24 uurs pas! Na dit weekend had ik ook geen last meer van mijn shin splints dus nu kan ik weer fatsoenlijk lopen. Het daaropvolgende weekend mijn fiets getest door 35 km te fietsen en zondag gesnorkeld bij Clovelly Beach.

Op het werk heb ik vooral veel artikelen gelezen. De gemeten output van mijn resultaten was hoger dan mijn input (iets wat bij dit experiment onmogelijk is). Dus dat betekent nu dat ik mijn HPLC-methodes moet valideren volgens FDA-normen. Het uitzoeken wat die normen precies zijn en waar de resultaten aan moeten voldoen betekende nog meer lezen. Ik hoop dat ik volgende week eindelijk een methode heb die goed werkt zodat mijn onderzoek daarna in een sneltreinvaart afgerond kan worden. De materialen voor het andere onderzoek zijn van de week ook binnen gekomen, dus ik kom als het goed is niet zonder werk te zitten! In de tussentijd nog even een projectplan opgestuurd. Het wetenschappelijk Engels schrijven bleek toch vrij lastig en dat resulteerde in een paar hele lange werkdagen van meer dan 12 uur. Uiteindelijk toch opgestuurd en volgens mij was het prima. Tussendoor ook nog twee personeelsuitjes met de afdeling gehad (pizzeria en karaoke/sushi). Deze avonden waren erg geslaagd. Mijn begeleider kijkt nu al uit naar de examenzitting, nou ik nog niet want ik vind het hier veel te leuk!

Tags: Sydney

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Actief sinds 09 Okt. 2013
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 5461

Voorgaande reizen:

05 December 2013 - 05 Augustus 2014

Afstuderen

Landen bezocht: